Στην συζήτησή μας ο ενεργειακός αναλυτής και δημοσιογράφος (Euro2Day) μεταφέρει πληροφορίες και παρασκήνιο για τις καθυστερήσεις που σημειώνονται στις εξόδους του ερευνητικού πλοίου που έχει μισθώσει η ελληνική κυβέρνηση για να διεξάγει τις προκαταρκτικές εργασίες για την πόντιση του καλωδίου ηλεκτρικής διασύνδεσης Ελλάδας-Κύπρου που θα επεκταθεί στο Ισραήλ.
Οι καθυστερήσεις έχουν ως αποτέλεσμα να πληρώνονται επιπλέον ποσά, 13,7 εκατομμύρια, και σταδιακά να δημιουργείται κίνδυνος για το ίδιο το έργο αν ο χρονικός ορίζοντας παραταθεί πέραν ενός σημείου.
Εντωμεταξύ πάντως, ο υπουργός Ενέργειας Θεόδωρος Σκυλακάκης οπαρέδωσε στον Κύπριο ομόλογό του Γ. Παπαναστασίου πολυσέλιδη επιστολή που απαντά στις ανησυχίες της Κυπριακής Δημοκρατίας και τα προαπαιτούμενα που έχει θέσει ως προς τη μετοχική της συμμετοχή στην εταιρεία Great Sea Interconnector (GSI), με βασικό αίτημα την τροποποίηση της συμφωνίας παραχώρησης.
Επίσης αποσαφηνίστηκε ότι ο κρατικός προϋπολογισμός θα καλύψει την επιπλέον επιβάρυνση που θα προκύψει για τον Έλληνα καταναλωτή αν λόγω ανωτέρας βίας και γεωπολιτικού κινδύνου (δηλαδή του τουρκικού παράγοντα), μπλοκάρει η διασύνδεση Ελλάδας – Κύπρου.
Το γεωπολιτικό δηλαδή «premium», μια αύξηση στους λογαριασμούς των καταναλωτών, μέσω των χρεώσεων χρήσης συστήματος, θα το καταβάλει ο κρατικός προϋπολογισμός, κατόπιν σχετικής εισήγησης της ΡΑΑΕΥ.