Στην συζήτησή μας η γνωστή καθηγήτρια, ειδική σε θέματα Θαλάσσιου Χωροταξικού Σχεδιασμού, σχολιάζει τις (μη;) εξελίξεις σχετικά με τον χάρτη του ΘΧΣ που δημοσιοποίησε η Ελλάδα, καθώς αφενός δεν έχει κατατεθεί ακόμα, αφετέρου φαίνεται ότι το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο δεν τον κάνει αποδεκτό διότι δεν…πρόκειται ακριβώς για ΘΧΣ.
Υπενθυμίζεται ότι η Ελλάδα καταδικάστηκε από το Δικαστήριο της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΔΕΕ) στις 27 Φεβρουαρίου 2025 για μη συμμόρφωση με την Οδηγία 2014/89/ΕΕ περί Θαλάσσιου Χωροταξικού Σχεδιασμού (MSP), καθώς δεν υπέβαλε τα απαιτούμενα σχέδια έως την προθεσμία της 31ης Μαρτίου 2021.
Η Ελλάδα απέδωσε την καθυστέρηση σε παράγοντες όπως η πολυπλοκότητα της ακτογραμμής, η ύπαρξη πολλών νησιών και οι γεωπολιτικές εντάσεις στην Ανατολική Μεσόγειο. Ωστόσο, το ΔΕΕ απέρριψε αυτούς τους ισχυρισμούς, τονίζοντας ότι τέτοιες δυσκολίες δεν απαλλάσσουν τα κράτη μέλη από τις υποχρεώσεις τους βάσει του ενωσιακού δικαίου.
Υπενθυμίζεται ότι η Ελλάδα καταδικάστηκε από το Δικαστήριο της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΔΕΕ) στις 27 Φεβρουαρίου 2025 για μη συμμόρφωση με την Οδηγία 2014/89/ΕΕ περί Θαλάσσιου Χωροταξικού Σχεδιασμού (MSP), καθώς δεν υπέβαλε τα απαιτούμενα σχέδια έως την προθεσμία της 31ης Μαρτίου 2021.
Η Ελλάδα απέδωσε την καθυστέρηση σε παράγοντες όπως η πολυπλοκότητα της ακτογραμμής, η ύπαρξη πολλών νησιών και οι γεωπολιτικές εντάσεις στην Ανατολική Μεσόγειο. Ωστόσο, το ΔΕΕ απέρριψε αυτούς τους ισχυρισμούς, τονίζοντας ότι τέτοιες δυσκολίες δεν απαλλάσσουν τα κράτη μέλη από τις υποχρεώσεις τους βάσει του ενωσιακού δικαίου.

